به گزارش شاهونیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، با حضور سیدعباس صالحی و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور, و مدیران نهادها و سازمان های همکار، روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه اسامی ۶۰ شهر نهایی عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور […]

به گزارش شاهونیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، با حضور سیدعباس صالحی و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور, و مدیران نهادها و سازمان های همکار، روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه اسامی ۶۰ شهر نهایی عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی و اعلام شدند.

بر اساس این گزارش شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در ۷ حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل و در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می شوند.

در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.

جای بسی خوشحالیست که طرح ارائه شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن عکاسان شهرستان جوانرود در راستای معرفی جوانرود بعنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمینه هنر عکاسی در میان ۶۰ طرح منتخب نهایی قرار دارد.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا می‌شود.