منطقه اورامانات نیازمند کارخانه بازیافت زباله است

منطقه اورامانات نیازمند کارخانه بازیافت زباله است

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ سلامت مردم و محیط زیست منطقه اورامانات (شامل شهرستان‌های پاوه، ثلاث و باباجانی، جوانرود و روانسر)نیازمند تاسیس کارخانه بازیافت زباله است.

به گزارش شاهو نیو آرش لهونی روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، به انباشت زباله در منطقه اورامانات اشاره کرد و اظهارداشت: این‌ نقاط علاوه بر تخریب محیط زیست در کنار شهرها قرار دارند که سلامت شهروندان را تهدید می کند.
وی افزود: یک هزار واحد مسکن مهر نیز در کنار سایت دفع زباله جوانرود احداث شده است که سلامت ساکنان آنها در خطر جدی قرار دارد.
نماینده مردم‌ اورامانات عنوان کرد: سال قبل ۱۸۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند به استان های شمالی اختصاص پیدا کرده است از این رو تقاضا داریم که بودجه ای نیز در این زمینه امسال به کرمانشاه اختصاص پیدا کند.
لهونی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: از وزارت کشور توقع داریم که حمایت ویژه ای از شهرداری های سطح استان داشته باشند.
وی با بیان اینکه قوانینی که در بحث شهرداری ها داریم مطلوب نیست، افزود: سهم‌ شهرداری ها از مالیات ارزش برافزوده چندان چشم گیر نیست که منجر به توسعه شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری پرجمعیت همچون تهران چشمگیر است اما در شهرداری کم جمعیت رقم‌قابل توجهی نیست.
لهونی عنوان کرد: از وزارت کشور توقع داریم که در این زمینه اقدامات کارشناسی انجام دهد تا ما نیز در مجلس شورای اسلامی برای حمایت های قانونی از آن را پیگیری کنیم.
وی همچنین به موضوع قیر رایگان شهرداری ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده و کاهش درآمد شهرداری ها تقاضا داریم که موضوع اختصاص قیر رایگان را پیگیری کنند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برخی از شهرداری های کمتر برخوردار کرمانشاه از نظر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان با مشکل روبه رو هستند.
نماینده مردم شهرستان های صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: شهرداری های استان کرمانشاه بیش از هر چیزی نیازمند تامین بودجه هستند.
علی رضایی افزود: در فصل بودجه هر اقدامی که بتوانیم برای افزایش بودجه استان و شهرداری ها به کار خواهیم گرفت.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت داری ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر است.