جوانرود پتانسیل های فراوانی برای گردشگری دارد

جوانرود پتانسیل های فراوانی برای گردشگری دارد

جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به ریاست دکتر فخری معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و با حضور فرماندار جوانرود، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و اعضای ستاد شهرستان جوانرود در فرمانداری جوانرود برگزار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهرستان جوانرود همچون آب وهوا، طبیعت بکر، زیبا و چشم نواز، مهمان نوازی، فرهنگ و هنر علاوه برآن نگاه اقتصادی به این شهرستان گفت: شهرستان جوانرود پتانسیل های فراوانی برای توسعه گردشگری دارد که بایستی بیش از پیش شکوفاه شوند.

به گزارش خبرنگار شاهو نیوز، منوچهر فخری روز پنجشنبه درچهارمین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان جوانرود با تقدیراز فرماندار، شهرداران جوانرود و شروینه و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان جوانرود اقدامات بسیار خوبی برای استقبال از مسافران و گردشگران انجام گرفته است با توجه به حضور زیاد مسافران وگردشگران در ایام سال نیاز است زیرساخت های لازم از جمله پارکنیگ های عمومی، هتل و رستوران ها توسعه یابند تا بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی دراین شهرستان باشیم .

وی به راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جوانرود اشاره کردو اظهارداشت: برای معرفی هرچه بهتر این شهرستان راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی ضروری است.

فخری به تعریض جاده بیاشوش به جوانرود اشاره کردو یادآورشد:تعریض این مسیرافق روشنی است که برای توسعه شهرستان جوانرود دردستورکارقراردارد

فرماندار جوانرود نیز به اقدامات انجام گرفته برای رفاه حال مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت : تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که تا خاطره خوبی برای مسافرانی که به این شهرستان سفرمی کنند ایجاد کنیم.

رستگار یوسفی افزود: در این ایام برای زیبا سازی سیمای شهر بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است و در حوزه های دیگر نیز از جمله امنیتی و انتظامی ، اسکان ، نظارت بربازار، بهداشت و… برنامه ریزی و اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی به انتخاب شهرستان جوانرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: با احداث سالن آمفی تئاتر روباز بسترلازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی وهنری از جمله تئاتر خیابانی فراهم می شود.

یوسفی به توسعه زیرساخت های شهرستان اشاره کرد و یاد آور شد: شهرستان جوانرود ظرفیت های فراوانی برای توسع گردشگری دارد که در این راستا توسعه این زیر ساخت ها نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هم به آمار گردشگران به شهرستان جوانرود اشاره کرد و گفت : تاکنون 600 هزار نفر به شهرستان جوانرود سفر کرده اند که از این تعداد 42 هزار نفر نیز جاذبه های گردشگری آن بازدید کرداند.

جبار گوهری افزود: 16 هزار نفر نیز در این شهرستان اسکان یافته اند.

وی به ظرفیت های خوب شهرستان جوانرود درزمینه های مختلف اشاره کرد و اظهارداشت : شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی در زمینه سمن ها و سازمان های مردم نهاد دارد که می تواند دربرگزاری جشنواره ها نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشند.

عکس و خبر: خلیل امینی