اصلاح چهار کیلومتر از خط انتقال آب به شهر جوانرود

اصلاح چهار کیلومتر از خط انتقال آب به شهر جوانرود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه: چهار کیلومتر از خط انتقال آب به شهر جوانرود نیازمند اصلاح می باشد یک کیلومتر از این اصلاح باید به فوریت انجام شود.

به گزارش شاهو نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه بازدید از محل شکستگی خط انتقال آب به شهر جوانرود در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۰ ضمن اشاره به آبرسانی مستمر توسط ۱۷ دستگاه تانکر آبرسان سیار به محلات شهر گفت: خط انتقال آب به شهر جوانرود که انتقال دهنده آب سه حلقه چاه به شهر و روستاهای تابعه می باشد به طول ۲۶ کیلومتر در دهه ۸۰ اجرا گردیده است.

به گفته کاکاوند ۱۲ کیلومتر از این خط انتقال به سایز ۵۰۰ میلیمتر و از نوع آزبست می باشد که متاسفانه با توجه به فرسودگی خط، نحوه اجرای آن به واسطه مسیر سخت و دارای پیچ و خمهای متعدد و همچنین وقوع زلزله سال ۹۶ که تاثیرات آن بر منابع تامین آب، خطوط انتقال و تاسیسات آبرسانی استان مشهود می باشد هر ساله شاهد شکستگی این خط انتقال هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به شکستگی این خط انتقال در روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: به محض وقوع حادثه اکیپ هایی از شهرستان های کرمانشاه، روانسر و جوانرود در محل حاضر و به صورت تمام وقت مشغول به کار بودند، بعد از ظهر امروز ترمیم این خط لوله انجام شد اما متاسفانه پس از گذشت دو ساعت خط انتقال مجددا دچار شکستگی گردید.

کاکاوند از نیاز به اصلاح چهار کیلومتر از خط انتقال آب شهر جوانرود خبر داد و خاطر نشان ساخت: با توجه به سابقه شکستگی مسیر ضروریست ۴ کیلومتر از این خط اصلاح شود که باید به فوریت نسبت به اصلاح یک کیلومتر از این چهار کیلومتر اقدام نمود.

برای اصلاح یک کیلومتر از خط انتقال به اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان نیاز است که مقرر گردید ۵۰ درصد این هزینه از محل اعتبارات تنش آبی توسط وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات حوادث ماده ۱۲ توسط استانداری کرمانشاه تامین شود.

کاکاوند تصریح کرد: ما این قول را به مردم شریف شهرستان جوانرود می دهیم به محض تامین اعتبار لازم در کمتر از یک ماه یک کیلومتر را اصلاح نماییم، امیدواریم با همکاری و همراهی استاندار محترم اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح خط انتقال آب به شهر جوانرود از محل اعتبارات زلزله تامین گردد.

عکس و خبر: عثمان یوسفی