از پیشکسوت هنر سیاچمانه و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر جوانرود تکریم و تجلیل شد.

از پیشکسوت هنر سیاچمانه و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر جوانرود تکریم  و تجلیل شد.

به گزارش شاهو نیوز در مراسمی و باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه از هنرمند پیشکسوت سیاچمانه و چند تن از هنرمندان موسیقی فولکلور کوردی تقدیر شد مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود با اشاره ضرورت تجلیل ازپیشکسوتان فرهنگی و ادبی و هنری گفت: هنر زبان احساس و فهم مشترک میان انسان […]

به گزارش شاهو نیوز در مراسمی و باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه از هنرمند پیشکسوت سیاچمانه و چند تن از هنرمندان موسیقی فولکلور کوردی تقدیر شد

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود با اشاره ضرورت تجلیل ازپیشکسوتان فرهنگی و ادبی و هنری گفت: هنر زبان احساس و فهم مشترک میان انسان ها است بنابراین تجلیل از هنرمندان احترام به هویت و گذشته خویش است.

مسعود قادری با اینکه بیان جهانبخش غفوری حق بزرگی برگردن برما دارد افزود: این هنرمندپیشکسوت صاحب سبک و 70 سال از عمر خویش را در خدمت هنر فاخر سیاچمانه گذرانده است.

وی اظهارداشت: این منطقه جایگاه بزرگان و شایستگان بسیاری در عرصه های مختلف دینی ، علمی، فرهنگی ادبی بوده وهست ، بزرگان چون خانای قبادی ومولوی تایجوزی ،ماموستا ملا مجید موحد و ماموستا ضیایی و محمدامین کلاشی و میرزا عبدالقادر پاوه ای و احمدداواشی که دربین مانیستندوهنرمندانی چون عثمان هورامی ، محمد حسین کیمنه ای ، فتح اله امینی ، مجید صوفی و سید محمد باقر هاشمی و … همه این بزرگواران سرمایه های اجتماعی برای جامعه ماهستند که می طلبد تا در قید حیات هستند از آن تکریم تجلیل شود.

قادری به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات وانتخاب شهرجوانرود به عنوان شهرخلاق فرهنگ و هنر در رشته هنر عکاسی اشاره وخاطرنشان کرد: این مهم یعنی منطقه پتانسیل های فراوانی در زمینه فرهنگ و هنردارد که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات زیر بنایی بزرگی دراین زمینه پیگیری شده و در حال نتیجه دادن است امیدوارم به سرانجام یادآورشد: کارسیمای شهرامسال به اتمام خواهرسید ، سالن آمفی تئاتر هم در حال احداث و ساختمانی جهت فضای نمایشگاهی و گالری در نظرگرفته شده است که همه این ها اول لطف خداوند دوما پیگیری این اداره واصحاب فرهنگ و هنر ورسانه وحمایت های استانی و شهرستانی خصوصا یوسفی فرماندار وقت و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوده که جادارد صمیمانه از این بزرگواران تقدیر و تشکر نمایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: شهرستان جوانرودجایگاه بزرگان علم ،ادب فرهنگ وهنرهرکدام درجایگاه رفیع خود سرآمدهستند.

علی صفدری به جایگاه و اهمیت هنرسیاچمانه اشاره کردوافزود: این هنر (موسیفی ) برگرفته از قدرت نفس و حنجر و ریشه در فرهنگ ، زندگی،سنت ها و برنامه های آیینی مردم منطقه دارد.

وی اظهارداشت : دراین برهه از زمان که شرایط ووضعیت اقتصادی مردم متلاطم است هنرموسیقی می تواند نشاط وشادابی را به جامعه برگرداند.

صفدری خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اوضاع کنونی جهان باید در ساختار هنر و موسیقی تغییر و اصلاح ایجاد شود تا با به روز کردن آن برای حفظ جوانان از تهاجم فرهنگی و هنری دشمنان تأثیرگذار بوده و بهره کافی برده شود.دراین مراسم چندین برنامه سرودو موسیقی ،هلپرکه ، سیاچمانه و هوره اجرا شد.

درادامه از جهانبخش غفوری پیشکسوت هنر سیاچمانه وجمع زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر تکریم وتجلیل شد.