آیین گرامیداشت روز عصای سفید در جوانرود برگزار شد

آیین گرامیداشت روز عصای سفید در جوانرود برگزار شد

آیین گرامیداشت روز عصای سفید روز شنبه با حضور فرماندار جوانرود، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خیرین و جمعی از روشندلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شاهو نیوز؛ فرماندار جوانرود در این آیین، اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی و ورزشی را از مهمترین مشکلات جامعه نابینایان عنوان کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه پیگیر مشکلات روشندلان باشند.

«رستگار یوسفی» با گرامیداشت روز عصای سفید با بیان اینکه مسکن از نیازهای ضروری معلولان و روشندلان محسوب می شود، افزود: تاکنون ۵۴ واحد مسکن مهر و ۹ واحد برای خانواده های ۲ معلول احداث شده و علاوه بر این موارد در مناطق روستایی نیز تاکنون ۴۰ مورد مسکن محرومین و ۴۰ میلیون بلاعوض به مناطق روستایی این شهرستان پرداخت شده است.

وی به مشکلات مسکن برخی از معلولان و روشندلان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: به شکل های مختلف پیگیر حل مشکلات معلولان و روشندلان هستیم.

یوسفی به نقش پررنگ خیرین در شهرستان جوانرود اشاره کرد و یادآور شد: نقش خیرین در جامعه روز به روز بیشتر و پررنگ تر می شود و در راستای ساماندهی سمن ها و سازمان های مردم نهاد اقدامات موثری انجام گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی شهرستان جوانرود نیز با گرامیداشت روز عصای سفید با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ پرونده توانبخشی در شهرستان تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۲۴۶ نفر نابینا است که ۱۱۶ نفر نابینای شدید و ۵۸ نفر نیز نابینای مادرزادی هستند.

«جمال مرادی» افزود: این افراد از مستمری، وسایل کمک توانبخشی، هزینه درمان، دانشجویی، مسکن و سایر موارد برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: اگرچه افراد معلول و نابینا از خدمات خوب بهزیستی بهره مند هستند اما باتوجه به مشکلات اقتصادی و تورم جوابگوی نیازهای این قشر محروم جامعه نیست و از این رو از مسئولان و خیرین انتظار داریم همچنان یارو  یاور محرومین بوده و جامعه هدف بهزیستی را بیش از پیش حمایت کنند.