آمریکا می‌خواهد حق انحصاری واکسن کرونا را بدست آورد

آمریکا می‌خواهد حق انحصاری واکسن کرونا را بدست آورد

دونالد ترامپ با پیشنهاد میلیون‌ها دلار به محققین یک شرکت تحقیقاتی در آلمان می‌خواهد که ساخت واکسن کرونا تنها در انحصار این ابرقدرت جهان باشد. بنابر گزارشات متعددی از خبرگزاری‌های بین‌المللی، یک شرکت دارویی به نام CureVac، در شهر توبینگن آلمان در زمینه تولید واکسن و مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج […]

دونالد ترامپ با پیشنهاد میلیون‌ها دلار به محققین یک شرکت تحقیقاتی در آلمان می‌خواهد که ساخت واکسن کرونا تنها در انحصار این ابرقدرت جهان باشد.

بنابر گزارشات متعددی از خبرگزاری‌های بین‌المللی، یک شرکت دارویی به نام CureVac، در شهر توبینگن آلمان در زمینه تولید واکسن و مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده است.

در همین رابطه گزارش شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند با صرف و وعده مبالغی هنگفت به کارکنان این شرکت، حق انحصاری دارو و واکسن ضدکرونا را بدست آورد.اما در مقابل کریستوف هتیچ، مدیرعامل شرکت مذکور، طی نشستی خبری به صراحت اعلام کرد که “این واکسن برای تمامی جهان است و نه فقط برای برخی کشورها”.

فعالیت‌های اخیر آمریکا حساسیت دولت آلمان را نیز در پی داشته و در واکنشی وزارت بهداشت آلمان این گزارشات را رسما تأیید کرده است.مقامات ارشد آلمانی در این رابطه اظهار داشته‌اند: “دونالد ترامپ تلاش می‌کند پژوهشگران آلمانی را با کمک‌های مالی بالا به آمریکا جذب کند و یا حقوق داروی ضد کرونا را منحصرا برای آمریکا به دست آورد