کرونا المپیک ٢٠٢٠ ژاپن را به تعویق انداخت

کرونا المپیک ٢٠٢٠ ژاپن را به تعویق انداخت

در ادامه‌ی فجایعی که کرونا به بار آورده است، کمیته بین‌المللی المپیک از ترس کرونا و بلاجبار المپیک ٢٠٢٠ ژاپن را برای یک سال به تعویق انداخت.بنابر گزارشی از خبرگزاری رویترز، این مسابقات که قرار بود ۲۴ ژوئیه برگزار شود بنابر تصمیم کمیته‌ی المپیک “قبل از پایان تابستان ۲۰۲۱” برگزار خواهد شد. در همین رابطه، […]

در ادامه‌ی فجایعی که کرونا به بار آورده است، کمیته بین‌المللی المپیک از ترس کرونا و بلاجبار المپیک ٢٠٢٠ ژاپن را برای یک سال به تعویق انداخت.بنابر گزارشی از خبرگزاری رویترز، این مسابقات که قرار بود ۲۴ ژوئیه برگزار شود بنابر تصمیم کمیته‌ی المپیک “قبل از پایان تابستان ۲۰۲۱” برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت: “من درخواست کردم که المپیک یک سال به تعویق بیافتد و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک صد در صد با آن موافقت کرد.”همچنین، در بیانیه مشترک برگزارکنندگان المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: “توافق شد که مشعل المپیک در ژاپن باقی بماند.

همچنین توافق شد که بازی‌ها کماکان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ نامیده شوند.”البته قبل از اخذ این تصمیم کانادا، استرالیا، آمریکا و نیوزیلند اعلام کرده بودند در صورت برگزاری مسابقات در زمان قبلی، ورزشکارانشان را به ژاپن نمی‌فرستند.

نکته‌ی جالب این است که در طول تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک، این اولین بار است که در شرایط صلح، بازی‌های المپیک لغو و کنسل می‌شوند.