محفل شعر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جوانرود برگزار شد

محفل شعر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جوانرود برگزار شد

به گزارش شاهو نیوز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود هدف از اجرای این برنامه را گرامیداشت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد. «مسعود قادری» افزود: این مراسم با عنوان پاییز بووکی قژزه‌زرد(پاییز عروس مو زرد) با حضور شاعران و هنرمندانی از شهرستان های جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی که صاجب […]

به گزارش شاهو نیوز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود هدف از اجرای این برنامه را گرامیداشت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.

«مسعود قادری» افزود: این مراسم با عنوان پاییز بووکی قژزه‌زرد(پاییز عروس مو زرد) با حضور شاعران و هنرمندانی از شهرستان های جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی که صاجب چندین کتاب چاپ شده بودند، برگزار شد.

وی با تقدیر از انجمن های ادبی مولوی و خانای قبادی اظهار داشت: امیداریم با قطع  زنجیره ویروس کرونا و برگشت به روال عادی شاهد برگزاری برنامه فرهنگی و هنری با همکاری این انجمن ها باشیم.

اجرای ۷۰ برنامه ادبی در استان کرمانشاه در هفته کتاب

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۷۰ برنامه در حوزه محافل شعر و ادب و کتاب و کتابخوانی در استان پیش بینی و در حال اجرا ست.

«مظفر تیموری» افزود: مهمترین این برنامه ها، محفل شعر و موسیقی، برگزاری نمایشگاه کتاب وکتابخوانی، رونمایی از کتاب سال و جشنواره کتاب است.

وی به جشنواره کتاب سال اشاره کرد و افزود: از ۲۰۵ عنوان کتاب ارسالی به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی ۲۰ نفر برگزیده  شدند که از ۹ نفر از برگزیدگان تجلیل و ۱۱ نفر هم شایسته تقدیر می شود.

تیموری به خدمات صندوق بیمه هنرمندان نیز اشاره کرد و یادآور شد: سه هزار و ۱۰۰ نفر در استان کرمانشاه عضو این صندوق هستند که سهم شهرستان ۱۲۰ نفر می باشد.

در پایان مراسم تعدادی از شعرا و هنرمندان شهرستان های منطقه اورامانات تجلیل شدند.