تعطیلی‌های کرونایی روانسر را شلوغ کرد

تعطیلی‌های کرونایی روانسر را شلوغ کرد

باتوجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز پرخطر پاوه و جوانرود و تعطیلی این ادارات این شهرستان‌ها، مردم برای انجام امور بانکی، اداری و خدماتی خود به روانسر مراجعه می‌کنند و این شهر شلوغ شده است.

به گزارش شاهو نیوز، مردم و مسوولان روانسر از ابتدای آغاز بیماری کرونا، در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری عملکرد مثبت و مطلوبی از خود نشان دادند و هر چند این روزها در وضعیت قرمز قرار دارد اما میزان استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه های پیشگیری از ابتلای به این بیماری، در میان مردم روانسر افزایش پیدا کرده و به گفته مصطفی زاده فرماندار این شهرستان بیش از ۶۰ مردم شهر روانسر از ماسک استفاده می کنند.

اما در ۲ روز گذشته، به دلیل حضور شهروندان پاوه و جوانرود در پی تعطیلی این شهرستان ها، در مراکز خدماتی، بانک‌ها و ادارات روانسر ازدحام ایجاد شده و موجی از نگرانی را در میان مردم و مدیران ایجاد کرده است.

تداوم شرایط فعلی و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان در مراجعه به این شهرستان، وضعیت روانسر را مورد تهدید قرار داده است که فکری برای آن کرد.

مراجعه کنندگان به بانک از شهرستان های همجوار هستندمدیر یکی از بانک های روانسر گفت: روز گذشته حدود ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به این بانک از شهرستان های همجوار و به ویژه ار جوانرود بوده است.

وی با بیان اینکه ما ملزم به ارایه خدمات به مشتریان هستیم، گفت: متاسفانه تعداد زیادی از افراد هنگام مراجعه به بانک از ماسک استفاده نمی کنند و این موضوع سلامتی ما را به خطر انداخته است.

وضعیت قرمز شهرستان روانسر و لزوم رعایت موارد بهداشتیفرماندار روانسر هم به ایرنا گفت: این شهرستان از نظر ابتلای به بیماری کرونا وضعیت قرمز دارد و همه شهروندان باید رعایت موارد بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

سعدی مصطفی زاده افزود:  آنچه اکنون در مقابله با این ویروس باید مدنظر گیرد کنترل شیوع آن با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است تا با کمترین تلفات و خسارات این دوران سپری شود.

وی اضافه کرد: روند صعودی شیوع ویروس کرونا و افزایش ابتلای افراد به این ویروس می‌طلبد که همه ما با جدیت و حساسیت بیشتری در قطع زنجیره انتقال آن تلاش کنیم.

فرماندار روانسر ادامه داد: تلاش‌های زیادی از سوی مسوولان و کادر درمانی برای مدیریت بیماری کرونا در شهرستان روانسر انجام شده و نیاز است مردم همچنان خطر این بیماری را جدی بگیرند و فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند.

مصطفی زاده یادآور شد: تعطیلی شهرستان ها و اعمال محدودیت ها با نظر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و با توجه به اینکه ستادهای فرادست مقابله با کرونا، وضعیت همه شهرستان را رصد و بررسی می کنند، اگر تغییری در وضعیت آماری روانسر رخ دهد تصمیمات جدیدتری در باره این شهرستان اتخاذ می شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده، ۸۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند، همچنین تاکنون نیز ۸۱۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.