آخرین آمار جهانی از کرونا ویروس

آخرین آمار جهانی از کرونا ویروس

به گزارش شاهو نیوز بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی نهادهای رسمی کشورهای جهان، ۴۱۴ هزار ۶۶۱نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ا‌ند. بنابر گزارشات منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های معتبر جهانی تا صبح سه‌شنبه، پنجم فروردین‌ماه، از مجموع ، ۴۱۴ هزار ۶۶۱نفر مبتلا به ویروس کرونا، ١٠۸هزار و ۲۹۳ نفر بهبود یافته‌اند و ١۸هزار […]

به گزارش شاهو نیوز بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی نهادهای رسمی کشورهای جهان، ۴۱۴ هزار ۶۶۱نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ا‌ند.

بنابر گزارشات منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های معتبر جهانی تا صبح سه‌شنبه، پنجم فروردین‌ماه، از مجموع ، ۴۱۴ هزار ۶۶۱نفر مبتلا به ویروس کرونا، ١٠۸هزار و ۲۹۳ نفر بهبود یافته‌اند و ١۸هزار ۵۵۲ نفر نیز بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

در این میان دولت میانمار اعلام کرد که نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

اما وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور پیشرفته وصنعتی آلمان چندان خوب نیست.

براساس گزارش رسمی وزارت بهداشت آلمان تعداد مبتلایان در این کشور تنها طی یک‌ شبانه‌روز گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و تاکنون ۳۲ هزار و ٧۸۱نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با اینکه چین با تعداد ٨١هزار و ۱۷۱ نفر مبتلا، همچنان در رتبه نخست تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد اما این کشور توانست با کنترل و وضع قوانین سخت طی دو ماه اخیر، میزان ابتلا به ویروس کرونا را در شش روز گذشته به صفر برساند.

با این همه کشور ایتالیا در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد و تا ظهر امروز ۶۹ هزار و ١۷۶ نفر از شهروندان این کشور صنعتی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با ۶۸۲۰ فوتی بیشترین آمار فوتی جهان را دارد و به همین خاطر سراسر این کشور زیبا دچار بهت و شوک شده است.

با اینکه آمارهای ابتلا به ویروس کرونا هر روز بیشتر می‌شود اما “تدرس آدهانوم قبرسیوس”، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، مدعی شده که “هنوز کند کردن روند گسترش ویروس کرونا امکان پذیر است”.

بعد از ایتالیا، ایالات متحده آمریکا با تعداد ۵۱ هزار و ۶۷۸ ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

اسپانیا نیز با ۳۹ هزار و ۶۷۶ مورد ابتلا بعد از آمریکا قرار گرفته و بعد از این کشور نیز آلمان و سپس ایران جای دارند.