۵۴ اثر به نخستین جشنواره استانی خوشنویسی مریوان ارسال شد

۵۴ اثر به نخستین جشنواره استانی خوشنویسی مریوان ارسال شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان از برگزاری نخستین جشنواره استانی خوشنویسی ویژه جوانان کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون ۵۴ اثر از خوشنویسان استان به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش شاهونیوزبه نقل از ایرنا رشید محمودی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: ۵۴ اثر خوشنویسی از شهرهای  مریوان، سروآباد، سنندج، دیواندرە و قروە به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی خوشنویسی کمتر از ۲۰ سال مریوان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: از ۵۴ اثر رسیده به جشنواره تعداد ۳۹ اثر به مدت یک هفته در محل نگارخانه ارشاد مریوان واقع در خیابان جمهوری طبقه فوقانی کتابخانه عمومی شماره یک مریوان در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.  

دبیر نخستین جشنواره استانی خوشنویسی مریوان با اشاره به اینکه به همه شرکت کنندگان در جشنواره گواهی شرکت در جشنوارە اهدا می شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان کمتر از ۲۰ سال، آشنایی جوانان و نوجوانان خوشنویس با اساتید تراز اول کشور و معرفی هنر خوشنویسی به احاد جامعه است.  

محمودی اظهار داشت: آثار نمایشگاهی توسط داوران بازبین داوری و در نهایت تعداد ۱۰ الی ۱۵ اثر به مرحله حضوری نویسی معرفی می شوند.  

وی یادآور شد: از ۲۷ مهرماه نمایشگاه خوشنویسی برپا و در تاریخ اول آبان مسابقه حضوری نویسی در محل مجتمع فرهنگی و هنری برگزار و از میان آثار حضوری نویسی نگارش شدە سه اثر به عنوان مقام اول تا سوم و ۶ اثر نیز به عنوان برگزیدە انتخاب می شوند که در نهایت با اهدای لوح تقدیر و جایزە نقدی از برگزیده‌ها در هفته خوشنویسی تجلیل به عمل می‌آید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان اظهار داشت: داوری جشنواره برعهده اساتید مطرح کشوری متشکل از استاد علی شیرازی، استاد یدالله کابلی، استاد یادگار خیام، استاد قادری و استاد حسینی است و امید می رود با توجه به ظرفیت خوشنویسی موجود در مریوان و استان کردستان دوره بعدی این جشنواره بصورت کشوری برگزار شود.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.