گزارش سفر وزیر جهاد کشاورزی به جوانرود

گزارش سفر وزیر جهاد کشاورزی به جوانرود

سفر وزیر جهاد کشاوری به شهرستان جوانرود: به گزارش شاهو نیوز؛ همزمان با سفر رئیس جمهور وهیات دولت به استان کرمانشاه ظهر امروز پنجشنبه دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاورزی بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور وجمعی از مسئولان این وزارت خانه وارد شهرستان جوانرود شد . در بدو ورود به جوانرود مورد استقبال مسئولان […]

سفر وزیر جهاد کشاوری به شهرستان جوانرود:

به گزارش شاهو نیوز؛ همزمان با سفر رئیس جمهور وهیات دولت به استان کرمانشاه ظهر امروز پنجشنبه دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاورزی بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور وجمعی از مسئولان این وزارت خانه وارد شهرستان جوانرود شد .

در بدو ورود به جوانرود مورد استقبال مسئولان شهرستان ، امام جمعه ، فرماندار، رئیس دادگستری ، دادستان و فرماندهان نظامی وانتظامی قرارگرفت، سپس در اولین برنامه سفر خود به این شهرستان از از کارخانه دام و طیور 48 هزارتنی فرخی بازدید ودستورات لازم را برای ارائه تسهیلات و حمایت از این طرح تولیدی صادرنمودند

یاد آور می شود : این کارخانه با تولید 48 هزارتن درسال اشتغال 30 نفر را فراهم کرده است.

◻️در ادامه در دیدار چهره به چهره با معتمدین و فعالان اقتصادی وحضور درشورای اداری به مسائل ومشکلات شهرستان جوانرود پرداختند.

◻️وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت سامانه سردسیری در توسعه منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: این سامانه سردسیری ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه منطقه از جمله ایجاد اشتغال و تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار شاهو نیوز، سید «جواد ساداتی‌نژاد» عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود افزود: شهرستان جوانرود منطقه مستعدی به لحاظ نیروی انسانی کارآمد و فعال، با فرهنگ و جاذبه های طبیعی و گردشگری است و مشکلات آن با ظرفیت های موجود همخوانی ندارد.

وی اظهار داشت: در حوزه دامپروری و تعاونی دامداران بایستی سرمایه گذاری و در حوزه باغات نیز برای خارج شدن از بحران خشکسالی باید اقدامات شایسته انجام گیرد.

نماینده ویژه رییس جمهور در شهرستان جوانرود به تقویت بازارچه و ساماندهی مزر «دروله» در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای عملیاتی شدن این موضوع با آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و وزیر کشور پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

ساداتی‌نژاد راه‌های موصلاتی را یکی از مشکلات عمده شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در این سفر برای حل مشکلات راه‌های مواصلاتی اعتباراتی دیده شده و در جلسه شورای اداری استان نیز در این مورد این مشکلات را به استحضار رییس جمهور و هیات دولت خواهم رساند.

وی به اهمیت احداث سد نوئل اشاره کرد و افزود: احداث این سد مشکل آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان جوانرود را برای همیشه حل خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: در این سفر حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار به حوزه‌های مختلف شامل آبخیزداری‏، آبیاری‌های نوین، حوزه عشایر، حوزه زراعت و کشاورزی، اراضی شیبدار و توسعه باغات اختصاص می‌یابد.

دراین دیدار فرماندار جوانرود با بیان مسائل و مشکلات این شهرستان گفت : رفع مشکلات شهرستان جوانرود در حوزه های مختلف به نگاه ویژه دولت نیاز دارد.

سعدی نقشبندی در جلسه شورای اداری که با حضور وزیرجهادکشاورزی و نماینده ویژه رییس جمهور که درسرسرای فرمانداری جوانرود برگزارشد، افزود: نبود منابع آبی وکمبودآب شرب ،گشایش مرز دوروله ،خشکسالی باغات،مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر،بیکاری ، بافت های فرسوده ، کمبود سرانه فضای آموزشی ، وضعیت اسفبار راههای مواصلاتی ، زیر ساخت های شهرصنعتی ،نبودکشتارگاه صنعتی از عمده مشکلات این شهرستان است.

وی کمبود آب شرب را ازمهمترین مشکلات شهرستان جوانرود عنوان کرد واظهارداشت: بایستی به صورت کوتاه مدت ازطریق روستای نوئل به فکر تامین آب شرب وپیگیر سدنوئل که مطالعات آن گنجانده شده است باشیم.

فرماندار جوانرود به تکمیل تصفیه خانه شهر جوانرود اشاره و خاطرنشان کرد: احداث این پروژه که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر به سرانجام برسد 200 هکتار اراضی کشاورزی پایین دست را احیا خواهدکرد.

نقشبندی به کمبود سرانه آموزشی اشاره کردو گفت : اکثر مدارس شهرستان جوانرود دوشیفته است که باید از ظرفیت خیرین ونوسازی در کنار آن برای توسعه فضای آموزشی استفاده کنیم.

وی افزود: وضعیت راههای مواصلاتی وآمار سوانح جاده ای نگران کننده است که تسریع در احداث این راهها ازسوی راه و شهرسازی یک ضرورت است.

فرماندار جوانرود یادآورشد: خشکسالی هزار هکتار باغات ، پسماند شهری ، نبودکشتارگاه صنعتی و گشایش مرز دروله از دیگر مشکلات شهرستان جوانرود است که نیاز به توجه ویژه دولتمردان دارد.

و همچنین امام جمعه جوانرود در نشست شورای اداری این شهرستان گفت:شایسته است دولت مردمی وخدمتگذار از نیروهای متخصص وکارآمد بومی در این شهرستان استفاده شود.

حاج ماموستا ملا احمد فخری افزود : از رئیس جمهور محترم درخواست می شود برای کنترل گرانی وتورم افسارگسیخته چاره اندیشی نمایندوبرای قشر محروم وآسیب پذیر جامعه سبد کالا اختصاص دهند.

تهیه خبر و عکس : آرش سبحانی