سفر رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به شهرستان جوانرود

سفر رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به شهرستان جوانرود

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز یکشنبه به اتقاق جمعی از مسئولان قضایی استان به شهرستان جوانرودسفرکردند. دیدار با قضات وکارکنان دادگستری ، دیداربا فرماندارجوانرود، دیدار با مردم، افتتاح ساختمان کارکنان دادگستری و دیدار با شوراهای حل اختلاف از مهمترین برنامه های یکروزه رییس کل دادگسری استان کرمانشاه به شهرستان جوانرود بود. رییس کل دادگستری […]

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز یکشنبه به اتقاق جمعی از مسئولان قضایی استان به شهرستان جوانرودسفرکردند.

دیدار با قضات وکارکنان دادگستری ، دیداربا فرماندارجوانرود، دیدار با مردم، افتتاح ساختمان کارکنان دادگستری و دیدار با شوراهای حل اختلاف از مهمترین برنامه های یکروزه رییس کل دادگسری استان کرمانشاه به شهرستان جوانرود بود.

رییس کل دادگستری استان در دیدار قضات و کارکنان دادگستری جوانرود گفت: سعی کنید مشکلات مردم را تا جایی که ممکن است از طریق صلح و سازش حل کنید، زیرا اثرات مثبتی که در مصالحه هست هیچگاه در تحکم وجود نخواهد داشت.

بهروز توسلی زاده افزود: کاهش پرونده های ورودی، کاهش مراجعات مردمی، پیشگیری از پرونده های کیفری، افزایش عمکلرد قضات و کارکنان، استفاده از ظرفیت مساجدو روحانیون و معتمدین محلی برای برای کاهش اختلافات و… از دیگر مواردی است باید مورد توجه قضات و کارکنان دادگستری باشد.

وی اختلافات خانوادگی را از مهمترین پرونده های شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: از 80 هزار جمعیت شهرستان جوانرود انتظار سازش داریم.

رییس دادگستری شهرستان جوانرود نیز با اراده گزارشی گفت: تکریم ارباب رجوع ازاولویت های این دادگستری است .

نریمان شفیعی به کاهش فرایند دادرسی در پرونده های فضایی شهرستان جوانرود اشاره کرد و افزود: حداکثر رسیدگی به پرونده ها دراین دادگسری به کمتر 20 روز ودر دادگاه انقلاب و دادسراها بروز است.

رییس دادگستری استان در ادامه با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان ساختمان کارکنان دادگستری در زمینی به مساحت 918 متر مربع با پنج واحد مسکونی و پارکینگ و با اعتبار دو میلیارد 500 میلیون تومان از محل اعتبارات قوه قضائیه افتتاح کردند.

توسلی زاده سپس در دیدار با فرماندارجوانرود مهمترین مسائل و مشکلات قضایی این شهرشتان از جمله سند های قولنامه ای و همچنین مشکلات حقوقی دستگاههای اجرایی را مور بحث و بررسی قراردادند.

وی با تاکید برحل مشکلات سندهای قولنامه ای قول مساعد دادند از تمام ظرفیت برای حل این مشکلات استفاده کنند.

فرماندار جوانرود نیز در این دیدار با اشاره به برنامه و دیدگاههای رییس کل دادگستری در خصوص اقداماتی که در زمینه صلح و سازش صورت گرفته است گفت: اقدامات رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در حوزه قضایی نوید بخش دربخش های مختلف است.

رستگار یوسفی افزود: مردم دستگاه قضائی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش دانسته و انتظار دارند که به واسطه تلاش این قوه مهم شاهد بسط و گسترش عدل و قسط، تامین و گسترش امنیت، حفظ بیت‌المال و… باشند.

شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفرجمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

تهیه گزارش: بهمن کریمی