دیدار نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت

دیدار نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت

کمبود های بخش درمان اورامانات در دیدار نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت تشریح شد.

به گزارش شاهو نیوز، صبح امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آرش زره تن لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر تقویت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی اورامانات گفت: با توجه به شروع پیک جدید ویروس کرونا در کشور و کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان ها و مراکز درمانی اورامانات لازم است وزارت بهداشت نسبت به تقویت و تجهیز این مراکز اقدام نماید ‌.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده آمبولانس های اورژانس شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و همچنین با توجه به حجم ترافیک در شهرستان های پاوه و جوانرود اختصاص موتورلانس (موتورسیکلت اورژانس) جهت این دو شهرستان ضروری می باشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار خواستار تسریع در عملیات اجرایی ساخت بیمارستان روانسر شد و تاکید کرد : تا راه اندازی بیمارستان اصلی شهرستان روانسر ، راه اندازی هرچه سریع تر بیمارستان موقت این شهرستان در دستور کار قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد : باتوجه به وسعت منطقه اورامانات و همچنین صعب العبور و کوهستانی بودن جاده های این منطقه ، ایجاد پایگاه امدادهوایی از مطالبات مردم شریف اورامانات است .

آرش زره تن لهونی در پایان از وزیر بهداشت خواست یک دستگاه C_ARM (رادیوگرافی و تصویربرداری در حین عمل جراحی) و نیز دو دستگاه MRI جهت بیمارستان های جوانرود و پاوه اختصاص یابد .

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن تایید درخواست های نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود : در راستای رفع مشکلات فوق الذکر نهایت همکاری و تلاش را خواهیم داشت .