آتش‌سوزی مراتع بوزین و مرخیل پاوه پس از ۸ روز مهار شد

آتش‌سوزی مراتع بوزین و مرخیل پاوه پس از ۸ روز مهار شد

به گزارش شاهو نیوز عصر روز پنج شنبه ۱۲ تیرماه ۹۹، به دنبال مهار و خاموش نمودن کامل آتش مراتع مشجر مرخیل مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به همراه دکتر آرش لهونی نماینده ی مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی وارد منطقه ی مرخیل شدند و با نیروهای موجود در منطقه ی آتش سوزی دیدار نمودند […]

به گزارش شاهو نیوز عصر روز پنج شنبه ۱۲ تیرماه ۹۹، به دنبال مهار و خاموش نمودن کامل آتش مراتع مشجر مرخیل مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به همراه دکتر آرش لهونی نماینده ی مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی وارد منطقه ی مرخیل شدند و با نیروهای موجود در منطقه ی آتش سوزی دیدار نمودند در این دیدار مهندس بازوند یاد و خاطره ی جانباختگان مدافع طبیعت اورامان را با خواندن فاتحه گرامی داشتند وی در این دیدار اظهار داشت :یاد و خاطره جوانان مدافع طبیعت اورامان برای همیشه زنده خواهد ماند .

وی افزود: در این چند روز آتش سوزی منطقه ی مرخیل انصافاً دکتر لهونی تلاش شبانه روزی نمودند تا مشکلات رفع گردند

بازوند همچنین اظهار داشت: پیشنهاد ماموستا ملا قادر قادری در خصوص ایجاد پایگاه اطفای حریق در منطقه که در دیدار با خانواده ی جانباختگان اخیر مدافع طبیعت ارائه نمودند قابل تامل است و امیدواریم اجرایی شود .

وی افزود: از تلاشهای شبانه روزی مهندس ایده پور فرماندار محترم پاوه در این مدت قدردانی می نمایم. از همه ی دستگاههای دولتی و ادارات و شهرداری ها ، نیروهای مردمی و انجمنها و هم چنین نیروهای سپاه و انتظامی که کمک کار بودند تا آتش خاموش شود قدردانی می نمایم .

استاندار کرمانشاه افزود: حال که آتش خاموش شده انتظار این است که موضوع اصلی جامعه یعنی شیوع کرونا و پیشگیری از آن با رعایت پروتکلهای بهداشتی نباید از یاد برود

دکتر آرش لهونی امروز به همراه مهندس بازوند وارد منطقه حفاظت شده ی بوزین و مرخیل گردید وی در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد وخاطره ی چهار جانباخته ی مدافع محیط زیست اورامانات گفت : از تلاش شبانه روزی آقای بازوند استاندار محترم به منظور هماهنگی های لازم جهت اطفای حریق در منطقه ی مرخیل قدرداتی می نمایم.

برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست اورامانات کار چندانی صورت نگرفته است . و پیگیر موضوع حفاظت مناسب از منطقه حفاظت شده ی بوزین و مرخیل در مرکز بوده ام .

وی در ادامه افزود: دکتر مسعود منصور سرپرست سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص درخواست ایجاد پایگاه اطفای حریق با نیروی ماهر از طرف اینجانب اعلام داشته اند در صورت همکاری فرمانداریهای اورامانات و تعیین مکانی که به چهار شهرستان دسترسی نزدیکی داشته باشد و واگذاری به سازمان جنگلها پایگاه مربوطه احداث خواهد گردید .

نماینده اورامانات افزود: فرمانداران شهرستانهای اورامانات در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند . از تلاشهای شبانه روزی مهندس ایده پور فرماندار پاوه در این مدت جهت خاموش نمودن آتش مراتع مرخیل قدردانی می نمایم .از همه ی مسئولین ادارات و ارگانهای و نیروهای نظامی و انتظامی و تمامی نیروها و یگانهای حفاظت و به ویژه نیروهای مردمی که در اطفای حریق مربوطه تلاش نموده اند قدردانی می نمایم .

ایده پور فرماندار پاوه در خصوص ده روز تلاش برای خاموش کردن آتش به استاندار و نماینده ی مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گزارش داد

ایده پور اظهار داشت: یاد و خاطره ی چهار جانباخته ی مدافع طبیعت را گرامی می داریم .

به مناسب زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی این چهار نفر امروز با دست استاندار محترم و نماینده محترم مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مدافعین طبیعت اورامان چهار نهال درخت در منطقه ی مرخیل غرس خواهند شد .

از مساعدت های استاندار محترم در این چند روز کمال تشکر و قدردانی را داریم

از نماینده محترم که از شروع آتش سوزیهای تاکنون تلاشهای بی شائبه ایی را نمودند تا امروز بتوانیم آتش را خاموش نماییم تشکر می نمایم

از همه ی کسانی که در این چند روز بی وقفه تلاش نمودندقدردانی می نمایم .

توضیحات برادر مرحوم بلال امینی در خصوص چگونگی وقوع حادثه با توجه به حضور ایشان در صحنه ی حادثه:

آتش در محل حادثه را تا نود درصد مهار کرده بودیم، آتش از جناح دیگری به طرف ما آمده ما را غافلگیر نمود .من و یکی دیگر از همراهان خود را به آن سوی آتش یعنی قسمتی که قبلاً آتش گرفته و خاموش شده بود رساندیم .

در کمتر از بیست ثانیه شعله های آتش به شدت زبانه کشید و برادرم و سایر دوستان را در بر گرفت

بعد از اینکه من خودم را به برادرم و همراهان گرفتار در آتش رساندم متوجه شدم که آن دو نفر در همان لحظات اولیه جان به جان آفرین تسلیم کرده اند اما برادرم هنوز زنده بود.

با فرماندار که در بالادست محل وقوع حادثه مستقر بود مرتب در تماس بودیم و وضعیت را گزارش می دادم

حال خرسندم از اینکه وقتی سر برادرم را بر زانو گذاشتم داشت تشهد (( اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله)) می گفت و در لحظات آخر حیات خود داشت اذان می گفت امیدوارم خداوند سبحان بلال ما را با بلال محمد رسول الله (ص) محشور فرماید